SSA MT maj 2022

 

 

Nu blev det äntligen dags för mig att vara aktiv under Månads Testen (MT) för första gången under 2022. 

Av en slump slog jag på min lilla lyssnarradio för att lyssna på lite CW trafik, för öronträningens skull, då jag hörde SM6IQD kalla CQ MT. Jag stängde då av lilla radion, och eftersom jag hade både tid och möjlighet gick jag ned till schacket och startade min "stora radio" (Yaesu FT-1000MP Mark V field). Det tog några minuter för loggdatorn att starta, så när loggprogrammet var igång så jag kunde vara QRV, var det var cirka en halvtimme kvar av CW-delen. Fick på den halvtimmen ihop 14 QSO´n, vilket jag var helt nöjd med. Under testen var det goda konds på 40 metersbandet, så på SSB blev det hela 20 QSO´n och så även på 80 metersbandet, så med totalt 40 QSO och 2K poäng (claimed score) på SSB testen känner jag mig helnöjd. :-)

Undrar du när nästa MT är? Se nedan bild så ser du planen för hela året 2022.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

CQ WW WPX SSB 2023

Jamaica 10 meter SSB den 30 December 2023