NAC144 - Kör någon alls?

För en del fortgår körandet av NAC144 och då framförallt i form av digitalt körande (FT8).


Men eftersom detta körande (med användning av FT8) snarare ökat i antal och därmed är det så få att köra om man som jag enbart kör SSB/CW. Därför har jag inte varit aktiv på NAC144 på snart över ett år. 

Jag har helt enkelt tröttnat på att slösa bort tid genom att ligga och köra 1-2 timmar för ett (1) och KANSKE två (2) QSO´n. Skam den som ger sig tänkte jag och kopplade upp grejorna inför senaste NAC144 feb-2024.... på den 1½ timme jag var aktiv lyckades jag köra och höra NOLL (0) stationer på SSB/CW.

Så ni som fortfarande hävdar att aktiviteten gått upp på NAC144.... Jo, tjenare!

Jag har simpla grejor, absolut. Men med dessa kunde jag "förr" (innan FT8 ) köra lätt ett 20-tal QSO´n och nu alltså emellan 0 (noll) och 2 (två), om jag har tur.

Så kontentan är att jag har iallafall slutat helt att köra NAC144, och jag känner till fler med mig..

Gärna FT8, men inte under NAC144!!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

CQ WW WPX SSB 2023

Jamaica 10 meter SSB den 30 December 2023